Wednesday, April 18, 2007

Mer eller mindre dype spørsmål på en onsdag.


Dette lurer jeg på i dag. Gode svar kan kvalifisere til en omgang som Ukens Hedersmann?
  • Hvorfor det på død og liv må være slemme menn i Oslo, slik at jeg ikke kan sove ute, oppi de blå blomstene i haven
  • Hvorfor ikke bare én, men to gamle damer (tydeligvis med kassadama som viktigste sosiale kontakt) kom før meg i butikkø-og jeg skulle rekke bussen veldig.

  • Hvorfor jeg er forfulgt av bananfluer. De surrer frem hver kveld når jeg skrur på nattbordslampa. Jeg tok det ikke personlig da jeg bodde på låven. En låve er en låve, og jeg holdt pusten og løp gjennom svermen som bodde utenfor døra. Jeg mistet bare besinnelsen én gang, og brukte en hel flaske hårspray, i mangel på noe annet. Bananfluene overlevde, og døra ble ganske blank. Nå lever jeg i håpet: Den nye leiligheten jeg flytter inn i er ganske så nyoppusset, og naboene har statuer i hagen. Statuer må vel telle positivt?

  • Hvorfor ikke alle har lyst til å være med til himmelen?

  • Hvorfor legene på jobben tror jeg er flink, og spør hva jeg mener om ting.
  • Hvorfor lillebror Trygve skal gifte seg før meg. Snakk om å snike i køen.

  • Hvordan jeg i all videste verden har greid å få igjen nesten 11000 på skatten.

  • Hvorfor Respons-sjampo er borte.

  • Hvorfor jeg har lyst på nye klær når jeg har i hvertfall 8 pappesker fra før.

  • Hvorfor jeg må ha penn og papir og et stille rom for å kunne uttrykke meg noen lunde intelligent.

  • Om det fortsatt er noen som på ramme alvor bruker helsetrøye (bortsett fra Henrik).

  • Hvordan det er mulig å uheldigvis få trusa utenpå skjorta tilnærmet daglig. (Ja - jeg har konkrete eksempler i nær omgangskrets).

  • Hvor det har blitt av "To hus tett i tett".

6 comments:

mo said...

Jeg vet om noen som bruker helsetrøye jeg og!! ja hvor i alle videste verden ble det av "to hus tett i tett" ?!

Guttleif Lorentzen said...

Jeg kan svare på to av spørsmålene. Det første er det med de to damene. Jeg tror du kom etter dem fordi du starte en del seinere enn dem, og dermed rakk de akkurat å bli ferdig med å handle før deg.

Det andre er det med "To hus tett i tett". Jeg gjetter at begge husa står der ennå, bare at det ikke er noen som filmer dem.

Jeg ønsker at du bruker et bilde av meg i profil fra høyre. Da ser jeg mest intelligent ut.

Olaves said...

Jeg kan glede deg med at respons shampoen slettes ikke er forsvunnet, men er kun en danskeferje unna!
Når det gjelder de åtte eskene med klær: Du er jente.
Hvis det ikke hadde vært slemme menn i oslo hadde det heller ikke vært snille piker!
Bananfluer tiltrekkes av lys(jeg er vel neppe et geni som påpeker det...) og du bor i et rom ganske høyt oppe i taket, loftet eller no..? Skal ikke si det for sikkert, men kanskje fluer liker seg i takhøyden?
Ikke alle vil dra til himmelen simpelt hen fordi mange er dumme.
Trusa over skjorta kan jeg ha forståelse får i og med at buksa ofte ikke holder med å holde skjorte nedi. Kanskje irritasjonen ble såpass stor at strikken på trusa ble for fristende til å bruke...
Om jeg ikke blir ukens hedersmann for dette, så er det greit... Skal mye til for å toppe Jesus! MEN, kan du hvertfall bytte dagens treningstips?? Den har vært der ganske mange dager nå og jeg blir pinlig berørt hver gang jeg leser den...! hehe

Olaves said...

Vil bare forklare "slemme menn"-teorien min... Ved mangel på slemme menn mister man kontrasten mellom snill og slem og alle blir det samme. Ingen utmerker seg. Og ingen snille piker! Kanskje det til og med er pga slemme menn i oslo at du så ofte blir spurt om tips av legene??

Magna said...

Ok. Jeg skal skifte treningstips. Tusen takk for fantastiske tilbakemeldinger! Og jeg setter pris på at du oppklarte det med slemme menn/snille piker, Olaves. Lurte litt. Og nydelig forklaring ang truse/skjorte. Det kan faktisk hende det stammer, og jeg vil se med formildnet blikk på det neste gang det inntreffer.Beklager Henrik, men hvis du ser objektivt på dette, så er du sikkert enig i at Olaves fortjener hedersmann-prisen. Han har tross alt sporet opp Respons for meg, og jeg skylder ham litt positiv omtale etter flere uker i gapestokken.

Jeg understreker: Ingen topper Jesus. Det er fortsatt ingen hedrere hedersmann enn ham, men det fins jo FLER hedersmenn enn ham.

Anonymous said...

MANGE gode spøsrmål der. Faktisk så mange at jeg, med min gullfiskhukommelse, har glemt mange av de når jeg nå skal skrive kommentar... Jeg vet om flere som bruker helsetrøye. Den er jo slettes ikke dum, ettersom luft isolerer på en måte, selv om trøya i sollys uten skjorte gir et fiffig mønster :) JEg tror det er nesten for mange shampoer på markedet. Jeg hadde simpelthen glemt at det var en gul shampo som het respons inntil jeg leste innlegget ditt. Når det gjelder klærne: Kanskje man kan prøve å legge to plagg du har i en eske fra før, i en ny klesbutikkpose, og prøve å tenke; denne var kul, den har jeg aldri sett før!
Hva innebærer treningstipset: Musa i søplekassa?