Sunday, August 31, 2008

Å dusje raskt

Jeg kan dusje på 4 minutter. Har testa det ut. Bragden fant sted sommeren 2005, hos Gerd Eli i Mainz. Det må med i betraktningen at jeg kastet meg ut av dusjen med dryppende hår og klærne bare sånn ca på riktig plass. MEN: jeg var ute.
Beklageligvis har jeg aldri greid å reprodusere stuntet i nødens stund, altså når jeg virkelig har det travelt - og Gerd Eli ikke sitter utenfor badedøra med stoppeklokke. Det er trist. Jeg har derfor begynt å tenke: Kan det finnes noen lure triks, mon tro? Noe som kan gjøre meg kjappere? Målet er å komme ned på 10 minutter. Det må kunne være fysisk mulig. Selv for meg. Eksperimentet startet i dag:

Forsøk 1: Gå i dusjen når du egentlig er skikkelig tissatrengt.
Desverre ingen suksess. Tissatrengtheten gikk over, og jeg hadde dermed ikke lenger noe pressmiddel for å komme kjapt ut av dusjen igjen. Brukte 25 minutter.
Vurdering: Upålitelig triks.

Flere rapporter følger. Tips mottas med takk!

7 comments:

Olaves said...

Jeg klarte å dusje iløpet av introen til MacGyver. Hvor ren jeg ble kan vel diskuteres, men jeg var inn og ut av dusjen(vaska haret med sjampo!) og hoppa i sofaen akkurat idet sangen var ferdig. Dette skjedde for mange år siden, det var vel sånn ca i -97. Da jeg var stor fan av MacGyver og Columbo.

Olaves said...

Forresten, det med tissatrengtheten. ...tissa du i dusjen Magna?
Jeg vil anvende mitt forrige comment som et tips til kjapp dusjing: Hopp i dusjen rett før et program/event, som du har skikkelig lyst til å få med deg, begynner! Det får nok fart på sakene...

Olaves said...

Hehe, det er veldig gøy å finne på dusjetriks! Her er en som kanskje ikke får dusjinga til å gå fortere, men du får brukt tida mye bedre: Flere ting på én gang! Dusjer du om morraen; ta frokosten med i dusjen! Det gjorde jeg en gang, og det var overraskende digg. Våt brødskive med brunost og sjampo i håret...

Magna said...

Hahaha:) Her var det veldig mye rart. Tar det i rekkefølge:
1. Jeg er imponert inn i ærefrykten over McGyver-dusjen! Må imidlertid jobbe litt med å bli såpass gira overfor et tv-program.
2. Nei - tissa OVERHODET ikke i dusjen. Klarte bare å overvinne trangen. Vil bare utbasunere dette en gang for alle: Tiss aldri i dusjen, kjære venner! Det er skikkelig ekkelt.
3. Muligens noe spesielt med frokost-dusj, men du får cred for å ha gjennomført det. Min frokost er allerede velkombinert med båttur til Nesoddden. Tror det blir rart å koble dusjen inn i den komboen.

Takk for gode tips!

Guttleif Lorentzen said...

Et godt tvangstriks som ikke går over av seg selv. Dusj mens grøten koker, eller rundstykkene er i ovnen. Det syns jeg fungerer. Men på den annen side, så er jeg ikke så treig i dusjen. Jo, forresten. Ny rettelse. NÅ er jeg treig i dusjen. Men det er fordi trykket er så elendig. Det tar omtrent 10 sekunder å fylle en kopp med vann...

Anonymous said...

Lang og blond med Jesus i hjertet.

okay,men dette må du forklare..

Guttleif Lorentzen said...

Jeg må rette meg selv. 6 sek tar det å fylle et glass. det vil si 30 sek på literen. Noe som igjen betyr at det tar 1,5 min å fylle vannskåla til Obelix. (Hvor stor er vannskåla?)

Men jeg tror jeg er inne på noe viktig her: vanntrykk. Jo høyere vanntrykk, jo raskere bløtlegging og skylling. Hva med å operere i bøtter? fyll en 10-liter mens du kler av deg og låser døra. Hell den over deg. fyll den på nytt mens du såper deg inn. Skyll lynraskt!