Friday, May 11, 2007

Apropos drømmekvinnen...

Med jevne mellomrom gjør drømmene mine noen høyst urovekkende krumspring, og i natt var tiden inne for nye sprell.
Jeg drømte at resten av fysioterapeutene på Sunnaas hadde kommet fram til at jeg desverre måtte henrettes. De skulle gjøre et show ut av det på Nesoddtangen, og jeg fikk beskjed om å møte opp 22.50 på fredag, huske å gå på do først (dere vet antakelig hvorfor...?), og å ha på meg lange benklær. (På torsdag hadde vi undervisning med hygienesykepleier, som understreket viktigheten av lange benklær ved bruk av treningsapparatene.) Resten av avdelingen gledet seg sykt, og skjønte ikke hvorfor jeg var så lei meg...
Det var i det hele tatt en absurd opplevelse. Jeg skulle faktisk korsfestes, men opplevde aldri selve handlingen. Som en bonus fikk jeg med meg at de andre fysioterapeutene matet noen røde geiter med kaviar, på vei ned til "showet".

Vil helst ikke begi meg inn på tolkninger av denne, men føl dere fri...

Er det bare meg som er såpass syk i hodet at såntno dukker opp om natta? Har hatt andre weirdodrømmer om bl.a musikklærere i hundehuset og om Jesus som kommer igjen i blåstripete pysj og folkevognboble....
Noen bedre?

2 comments:

Guttleif Lorentzen said...

Jeg hadde en drøm i mine guttedager at jeg gikk på barnehagen, og hvis vi gjorde no galt, måtte vi komme nakne neste dag, og hvis det gjentok seg, ble vi slakta, partert og hengt opp i taket på lillesalen på emaus. I drømmen var jeg vanligvis naken og kom inn til synet av bein og ribber som hang i taket.

Jeg har også drømt at vår kjære bror Trygve egentlig var to personer, én liten og søt, og en noe større men ful. Hvem av disse som var virksomme til enhver tid ble styrt av en jukeboks som stod nede i Barbøl-bygg-huset. Det siste jeg husker fra drømmen var at Trygve, Erlend og Øyvind satt ute på Barbølbyggplassen og skar av seg fingre med sirkelsag.

Magna said...

Æsj. Dette er alvorlig, Henrik. Hva slags filmer var det du sneik deg til å se som liten?