Tuesday, May 29, 2007

Nummen og glad

Nei og nei, nå har jeg vært slapp. Unnskyldningen er: Jeg har vært slapp. Nummen i hele venstre side, for å være presis. Det var hakket mer ekkelt enn moro, og pinse på Fangekasa hadde vært hakket bedre enn pinse på Ahus. Jeg tror til og med maten på Fangekasa ville vært hakket bedre, og det så skulle dreie seg om polarbrød med varm makrell i tomat på tube.
Uansett: Jeg er nå avnummifisert, det var hverken MS eller slag, antakelig bare stress. Resultatet: Jeg er i utrolig godt humør! (Bildet av tannkjøttsmilet skulle liksom illustrere det).Så oppe at jeg nesten vil si at det var verdt det. Ingenting er som en liten tur i kjellern hvis du vil bli takknemlig for livet. Jeg innrømmer at jeg en liten stund følte meg som på hoderegningsprøvene til Kjell Terje Holen i 1996: "Ja, ja. Der var tida ute, det var neimen ikke stort jeg rakk". Nå er det på'n igjen med friskt mot. Det hele fortjener et dikt, syns jeg:

Nå skinner solen på meg på meg
Jeg har ikke MS, tjohei tjohei!
Et egg er ikke en motorvei
Kan jeg få lov til å kysse deg?

1 comment:

Anonymous said...

Uffa meg! så ekkelt da. eller jeg mener, det er jo bra at du verken har ms eller har hatt slag. Jeg visste ikke no om dette, enda jeg snakka med deg i går? men var kanskje ikke rett tid og sted da. Jeg trodde d var noe med ryggen din som hadde vært galt nå i våres?
Hm. Gleder meg supermasse t å flytte sammen med deg i Tigerstaden! nå r d fem dager igjen:)