Saturday, August 18, 2007

Dette har jeg lært på moltetur.


  • Hvis du plukker 7 kg molter, blir sekken 7 kg tyngre.

  • Du blir nødt til å rense og sylte bær når du kommer hjem. Det hadde jeg helt glemt, og plutselig stod jeg der med bær til knærne og ikke ett tomt glass.

  • Det er gøy å plukke blåbær.

  • Foreldregenerasjonen går ikke av veien for arrangert ekteskap
  • Hvis du rauter til okser uten å helt vite hva du sier, kan de bli hissige.
  • Det er fullt mulig å strikke en hel selbuvott på to dager, så lenge slarving og kaffedrikking prioriteres høyt, og strikketøyet tas med på moltemyra.
  • Enkelte mekanismer er snudd på hodet: Jeg har nå behov for å starte dagen før mor og far.
  • Når det "bare regner litt" ganske lenge, blir det til sammen en del vann. Det er like greit å ta på seg regntøy med en gang.
  • Holdningen: "Ja, ja, jeg får bare satse!", på vei over en vasstrukken myr, er ikke tingen.

2 comments:

Guttleif Lorentzen said...

Trenger forklaring: Du har behov for å starte før mor og far? Gå ut tidligere? Takk for boka forresten. Jeg legger en overraskelse på rommet ditt. Jeg pakker den ikke inn, men du kan jo se på rommet ditt som den største pakka du noensinne har fått! Eller du kan ta skikkelig i og kjenne litt på at hele huset er en pakke! Gla i deg.

Magna said...

Starte tidligere=stå opp før. Døm er noen skikkelige premiedrontere.

Tusen takk for kjempepakka! Jeg valgte hus-løsningen. Koser meg:)