Saturday, December 8, 2007

Mislykket samaritan

Midt i kalenderen kommer et lite ekstra nyhetsinnslag. Ville bare dele en fantastisk opplevelse jeg hadde i går:
Jeg stod og ventet på grønn mann i Smestadkrysset, da en Pels&Puddeldame i 60-årene kom sjanglende nedover fortauet. Tja, tenkte jeg, det var kanskje litt tidlig på dagen? Men så kom hun nærmere, og jeg så at hun var blåflekkete i hele ansiktet. Hun holdt et papir mot det ene øyet, som blødde. Jeg slapp alt jeg hadde av veske og julegaver og svømmetøy rett ned, og løp bort til henne.
-Går det bra med deg? Hva i alle dager er det som er skjedd?!
Jeg var sikker på at hun hadde blitt slått ned, og hadde allerede fisket opp mobilen for å ringe et tresifret tall, da hun tok meg i armen, rød i kinnene og ille berørt.
-Nei, nei, sa hun. -Det går bra. Jeg har bare...vært og.....fikset litt....
Da først la jeg merke til en vakker og sirlig utført rad av sting over hvert øyelokk - og skjønte tegninga...
Haha! Utrolig deilig pinlig:)
Ja, ja. Det var godt ment. Som plaster på såret fikk jeg lov til å følge henne over gaten:)

4 comments:

Hanna said...

hahahhahaaa!!! :-) godt du brydde deg..

Anonymous said...

Fantastisk!! Jeg ler:)

Anonymous said...

Det er visst et og annet jeg går glipp av i gata her. Men sånn går d når jeg ofte sykler.

Magna said...

Ja - Skal du få utført noen samaritangjerning, er det enten esel eller beina som gjelder:)