Wednesday, April 11, 2007

Lenge leve copycat-humor

I likhet med min bror (fler av mine brødre, når jeg tenker meg om), har jeg en dyp forkjærlighet for å si om igjen det andre har sagt før, og på den måten slippe å finne på gullkorn selv. Her kommer en liste over yndede og velbrukte (til dels oppbrukte) sitater:

Hun fløy til værs (Hakkebakkeskogen)

Jeg har rett til å si goddag til min lille hund (Asterix)

Jeg er egentlig mett (Nissene på låven)

Ska jag sticka kniven i dej, va?! (Madicken)
(Det har aldri vært vellykket å bruke dette. Folk ser bare forskrekket på meg. De kan vel ikke sin Madicken, da...)

Jeg har alt jeg trenger, både pistol og penger (Platposen)

Noe så vellykket! (Kjetil & Kjartan show)

La det falle (Asterix)

Hold dej i spiskroken (Saltkråkan)

Hvordan går man sånn derre fiskepinner? (Olaves på påsketur)

Det virker ikke hver gang (Asterix)

Vi kan vel ikke TA han? (Pippi)

Oi. Tok De den? (Den spanske flue)

For de ække der lenger nå (Olsenbanden)

Det skal være salutt (Karlson på Taket)

Jeg trenger en rompe til lammet mitt (Henrik)

Men ordning på mina grejer, det har jag i alla fall (Madicken)

Men det skal vel ikke gå ut over meg? (Trond Viggo)

Du trenger ikke rope sånn, for du skremmer Idéfix! (Asterix)

Fillemus (Hanne; men det har gått opp for meg at dette egentlig stammer fra Hakkebakkeskogen)

Livet er et rottepes

Jeg tar også imot flere gode sitater med takk. Det blr aldri for mange.

4 comments:

Olaves said...

Uff da... Forferdelig flaut at du bruker det sitatet av meg! Skal sies at jeg retta meg selv så fort som mulig. Etter den enorme latterkrampen jeg fikk etter utsagnet. Skriv også i protokollen at jeg ikke hadde gått på ski på ti år eller, no. Er forøyd jeg i det hele tatt tok på meg skia. Var forøvrig en fin tur! Ble ikke gjentatt iår...

Magna said...

Ikke vær redd. Det er ikke noe å være flau over, heller stolt. Sitatet er av den virkelig legendariske sorten - hvem vet? Kanskje du kommer i leksikon? Du har i hvertfall gjort verden rikere med et kjempesitat.

Guttleif Lorentzen said...

Olaves, jeg vil anbefale deg å vente med å si hva som er flaut før du har ropt at du trenger en rompe til lammet ditt utover det ganske fullsatt OBS.

Olaves said...
This comment has been removed by the author.