Wednesday, April 25, 2007

Hvem stakk av med økonomi-genene mine?


Så har det skjedd igjen. Forresten, jeg tror det er ny rekord. Ikke bare er jeg fullstendig blakk, men jeg er fullstendig blakk SJU dager etter lønningsdagen. Hvordan er det fysisk mulig? Har jeg et antioverlevelsesinnstinkt?
Altså, selve regnestykket er enkelt: 12000 inn på konto. 3300 til husleie, 4500 til depositum til ny leilighet, 1700 til ny mobil (den gamle døde en brå og traumatisk død etter at tanteungen min var bilsjuk på den.) 250 til telefonregning, mat i en uke, en idiotisk shoppingrunde på lønningsdagen og wupps, det var det. Jeg kan godt argumentere fint for at jeg er uskyldig og livet er urettferdig osv. Dog taler det ikke helt til min fordel at jeg hverken har sparekonto eller krise-norgesglass under senga (altså: til nød-penger).
Nå sitter jeg her i sekk og aske og spør meg et av livets stadig viktigere spørsmål:
Hvor mange tomflasker har jeg? Er det noen andre som har tomflasker?

6 comments:

mo said...

Ja kjære, sånn kan det gå! jeg vet ikke om det er noe trøst, men jeg kjenner meg igjen! Men, jeg har tomflasker! Bare å komme! God unskyldning for å komme på besøk det;)

Hanna said...

og jeg som levde i det håp at det bedret seg når man ikke er student lenger.. Skal du flytte forresten?

Olaves said...

Du skulle blitt gutt og vært sivilarbeider! Vi bader i penger! ...nesten...

Magna said...

Rachel: jeg kommer! Med prinsessesko:)Men behold flaskene; jeg har rana pappabanken... Hanna: Jo, inntekten har nok økt, men nå skal jo lånekassa ha alt ammen tilbake igjen, den reven. Jeg kan også bade i penger hvis jeg vil, jeg blir bare ikke så veldig våt. Og ettersom jeg skjønner koster det noen store lapper å bli gutt, så alt i alt tror jeg det er bedre å samle flasker.

Guttleif Lorentzen said...

Jeg skulle gjerne gitt deg flasker, men vi gir pantepengene til misjonen. Jeg drikker øl til Guds ære for å si det sånn. Men hvis du har samvittighet til å ta pengene fra Guds rike, så er det bare å komme...

Magna said...

Vet du ikke at en viktig del av misjonsarbeid er å hjelpe mennesker i nød? Primære behov må dekkes før vi kan nå inn til hjertet. Hva slags prestespire er du egentlig?