Saturday, February 24, 2007

Barndommens unødvendige minner

Mmm. Lørdag. Solen skinner, pysjbuksa er på, og det ligger nok en gang en bakfull mann på sofaen i stua (Ja: på den sofaen som jeg nettopp har vasket trekket på...) Med andre ord: Alt er i sin skjønneste orden.
Selv om det ikke er så lenge siden sist jeg var her inne, føler jeg tiden er inne til en nytt innlegg. Det er grenser for hvor lenge Orlando Bloom kan være det første folk ser på bloggen min.
Siden sist har jeg hatt en nydelig uke. Folka på jobben har ennå ikke oppdaga at jeg egentlig ikke kan noe, og i går hadde jeg min første behandling fra ende til annen, helt alene. Det gikk bra! Hadde en C7-skadet (ingen funksjon ca fra armhulen og ned) bl.a. oppe på alle fire med armhevninger. Det er bare så utrolig at det faktisk går an. Ellers plasker jeg rundt i varmtvannsbasseng, dilter etter veilederen min, eller prøver å få dreisen på datasystemet.

Nytt av uka er også at jeg har begynt på Pilates. Irene instruerer, og Anne-Kathrine, Julia og jeg blir spreke. Skikkelig fit lissom. Jeg har tro og forventning til opplegget. Ikke på samme måte som til Gud, men på en fornuftig, jordisk måte. Pilatesen kan antakelig ikke hindre at Merkur faller i hodet på meg (hvis det skulle finne på å skje), men jeg kan bli spart for prolapser og betennelser både her og der. Å ligge med Merkur i hodet med eller uten prolaps utgjør kanskje ikke den store forskjellen, men jeg velger allikevel det siste. Det er en prinsippsak.

Til slutt: Dagens liste:

DETTE HUSKER JEG FRA BARNDOMMEN. ANER IKKE HVORFOR.

1. Shortsen Ståle Arnesen hadde på seg i gymmen i 1. klasse.
2. Hele teksten på "Vesle Jumbo, vesle Sambo og Amandus dokkemann".
3. Sporet under de røde gummistøvlene mine (str 32) .
4. Dørene i Dragsjøen hos Doris og Harald Havdahl, ikke noe annet av hytta.
5. Hva Andreas hørte på da han vasket bilen en sommerdag i 1990 (Reidar reiser snart).
6. Hvilke sjampoer vi hadde hjemme på 80-tallet. Hvor er det blitt av Jane Helen, Respons og Timotei?
7. Et uvisst antall replikker fra Fragglene.
8. Hva Henrik fikk til 4årsdagen (en bok om pingvinen Pablo, som frøs så fælt i isødet. Han prøvde å sette en kakkelovn i igloen sin, men den smeltet. til slutt seilte både han og kakkelovnen i et badekar til syden. God bok)

Noen som har tilsvarende unyttige minner?

4 comments:

mo said...

ja vennen, jeg har tilsvarende minner. skal komme tilbake til de ved en annen anledning. men har kommet i gang med bloggen så du må ta deg en titt.

Guttleif Lorentzen said...

Pingvinen Pablo! Fantastisk!!! Jeg husker ikke helt hvordan Pablo så ut, men kakkelovnen er klar som solen! Jeg kjenner et dypt savn etter å lese den boka igjen! Husker at den engasjerte meg dypt! Nå er jeg gira. Jeg skal være på jobb om 7 timer, men jeg vil allikevel sporenstreks lage min egen liste.

Magna said...

Jeg prøvde å legge inn et bilde av Pablo, men det gikk ikke. Googlet ham og fikk overraskende og fantastisk mange treff! Du kan jo prøve:) Det var noe med at det ikke var riktig type fil eller no.

Anonymous said...

Les hele bloggen, ganske bra