Thursday, February 15, 2007

Litt om meg selv og døde katter

Siden jeg, som fersk blogger, er litt gira på dette, vil jeg si: Hallo! Her er jeg igjen. Tenkte jeg skulle ta en runde med de obligatoriske tingene; en liten oppsummering av mitt liv pr 15.02.07:
Altså: Jeg bor for tiden i et gammelt hus på Borgen i Oslo. Her bor det 5 andre, som jeg ikke kjente for to uker siden, men som nå er en helt naturlig del av livet mitt. Sånt er gøy.
Det bodde en katt her også (Raptus-pus), men den døde den dagen jeg flytta inn. For de som skulle lure vil jeg understreke: Jeg hadde ikke noe med det å gjøre! Javel, så forgiftet jeg Neger-Vegard (svart slørhale, superlim på innsiden av bollen) og sultet ihjel Sherlock (Karoline SA at kampfisker klarer seg 2 uker uten mat!), men det er ikke et mønster i livet mitt. Bortsett fra
insidensen med padder og gressklipper i 2002, lover jeg på tro og ære at jeg ikke med viten og vilje og tilfredsstillelse har tatt livet av noe. Bortsett fra trosten i høst. OK. Innser at dette ikke var en spesielt overbevisende forsvarstale, så jeg fortsetter med fakta om livet:
Jeg jobber (siden i dag) som turnusfysioterapeut på Sunnaas, tror det blir nydelig. Ellers er Jesus, Misjonssalen og Mor og Far i Enebakk livets eneste faste holdepunkter, og det er jeg godt fornøyd med.

2 comments:

Guttleif Lorentzen said...

Tja. Jeg tillater meg å trekke dine uskyldsblå øyne i tvil. Du kan ha hatt en finger med i spillet da jeg så meg nødt til å ta livet av noe svært nylig klekkede linerle-barn. Det var vitterlig ikke jeg som røska ned det redet i harnisk! Ellers var det flott oppsummert!

Magna said...

Hm. Måtte du minne meg på dette, da! Hadde greid å fortrenge det. Og det linerle-redet var et uhell! Jeg troddet det bare var halm, og det var i veien da jeg skulle beise oppundet hyttetaket.