Saturday, February 17, 2007

En anelse negativitet.


Det slår meg at de fleste blogger har et overveiende positivt preg. Jeg får servert andres humoristiske skråblikk på livets opp- og nedturer, og joda, jeg liker det. Men det er vel også det som ofte er meningen: Kom og se hvor morsom og positiv jeg er! Lik meg! Jeg sier ikke at dette er dårlige motiv for å skrive blogg. Jeg kan til og med innrømme at jeg mer eller mindre bevisst har vært innom båsen selv. Men for å skape litt balanse i bloggens verden, skal dette innlegget vies negativiteten.

Før jeg skriver mer, må jeg understreke: Jeg trives utrolig bra som nyinnflyttet i dette kollektivet. Bra folk, kult rom, nice have, kort til banen osv. Det er allikevel ikke til å komme utenom at kollektivlivet bærer med seg en del elementer man ikke finner i aleneboerlivet. En del av disse elementene kan tidvis være til lettere irritasjon/besvær. Jeg sier ikke at begeret begynner å bli fullt etter bare to uker, men jeg ser at det absolutt har potensiale til å renne over med jevne mellomrom i framtida. Listen under er ment som en forbyggende frustrasjonsutblåsning, så jeg kanskje kan holde meg høflig lenger:


TING JEG KAN UNNVÆRE VED KOLLEKTIVLIVET:


1. Grønne oliven i kjøleskapet

2. Skittentøy i fellesarealene

3. Fulle, fremmede menn på sofaen i stua

4. At det lukter grønne oliven av alt i kjøleskapet

5. Sokker av ukjent opprinnelse i skurefilla

6. Et ubestemmelig grått, seigt belegg på alle lister, rør og hyller

7. At det smaker grønne oliven av melka

8. Harrison Ford på kjøleskapet (kommer muligens tilbake til dette i en senere blogg)

9. Skap fulle av ting ingen vet hvem eier

10. Naturlig aircondition (Dette kommer kanskje på en mer positiv liste til sommeren)

11. Plakater av nakne menn og lettkledde stuepiker (Jeg gikk faktisk til aksjon og fjernet denne. Seriøst: hun hadde støvkosten i rumpa hans...)

12: At det er mulig å se hva andre har hatt til middag, enten i utslagsvasken eller rundt kokeplatene.

13: Skittentøy på badegulvet.

14: Skittentøy i dusjkabinettet.

15: Bruce Willis på kjøleskapet

16: Sean Connery på kjøleskapet.

17: Dagens 5. skikringsskift.


Kommer ikke på mer i farten, men kjenner at jeg har lyst til å lage fler lister. Tema tas i mot med takk :)

2 comments:

Veronica said...

18. skitne mopper og håndklær til tørk over vasken, plassert akkurat slik at de sveiper borti ansiketet når du går inn døren

19. overfylte søppelkasser

20. en vask som heller alt vannet ut på gulvet isteden for videre ned i rørene.

21. aldri dopapir på do.

22. tomme dorullhylser som aldri blir kastet når man tar en ny, selv ikke når det ligger seks tomme hylser der(!)

Kollektiv har mange små gleder som du kjenner på hver eneste dag... :)

Magna said...

Hvorfor tenkte jeg ikke på disse! De er jo innlysende. Jeg har faktisk fisket opp ikke mindre enn 5 tomme dorullhylser fra bak radiatoren i dag. Det ligger en til der som jeg ikke fikk tak i.