Jeg vil begynne med en liten oppklaring av forrige innlegg. Muligens unødvendig, men så slipper jeg i hvert fall mer mas fra Henrik. Det påstås nemlig at det ikke var noen sammenheng mellom mitt forhold til det abstrakte og diktskrivingen i 1998. Så hvis noen lurte: Nei, jeg skrev ikke seriøst dype dikt. Det var bare meningsløst vas. At leserne allikevel fant det meningsfylt, eller i hvert fall prøvde, gjorde meg for evig skeptisk til abstrakt kunst. Jeg har en snikende følelse av at det bare handler om å virke lurere enn man er.
For å utdype dette, vil jeg presentere et dikt fra 1998. Det beste er at norsklæreren gikk på limpinnen og leste det høyt i klassen...
For å utdype dette, vil jeg presentere et dikt fra 1998. Det beste er at norsklæreren gikk på limpinnen og leste det høyt i klassen...
UTE AV LIKEVEKT
Alle stirret på dama bakerst i bussen.
Det var noe
foruroligende.
Alle stirret på dama bakerst i bussen.
Det var noe
foruroligende.
Noe
likevektsforstyrrende.
Alle stirret.
Ikke på den høye lua.
Ikke på rumpetaska.
likevektsforstyrrende.
Alle stirret.
Ikke på den høye lua.
Ikke på rumpetaska.
Heller ikke på tightsen
med banan-trykk
faktisk.
Det var nesa.
Dama bakerst i bussen
hadde hengenese.
Hvis noen, i motsetning til meg, skulle ha en forkjærlighet for den abstrakte verden, tar jeg gjerne imot tolkningsforslag.
Det var nesa.
Dama bakerst i bussen
hadde hengenese.
Hvis noen, i motsetning til meg, skulle ha en forkjærlighet for den abstrakte verden, tar jeg gjerne imot tolkningsforslag.
1 comment:
Neseøvelser er kanskje undervurdert. Jeg har ikke tenkt på å trene nesa, selv om jeg er innehaver av en real potetnese. Noen treningstips?
Post a Comment