Thursday, March 22, 2007

Tidenes hatt og farvel til Sven O


Først: Håper ikke det luktet blasfemi av å bytte ut Gullars med Jesus. Jeg ble bare plutselig oppmerksom på at bloggen min har vært sørgelig fattig på det viktigste i livet mitt, for ikke å si DEN viktigste. Og hvem er vel en hedrere hedersmann enn Jesus? Han har gitt meg alt jeg har, og uten Ham er jeg ingenting. Og det er en tanke jeg blir glad og takknemlig av! Mange tror nemlig jeg er småsuicidal når jeg sier sånt...

Det er jeg ikke, hvis du lurte. Tvert imot! Det er så mye man kan bli glad av i løpet av dagen. Ta i går for eksempel: Trøtt og uggen strener jeg av banen på vei til jobb, og hva ser jeg? Ei skikkelig oppstasa vestkantdame i kategorien pels&puddel. Hun hadde riktignok ingen av delene med seg, men derimot en oransj fleecebøttehatt med blå katter på. Hva gir du meg? Dagen var reddet. I mangel på bilde av hatten, får dere en puddel.

Så til det poetiske hjørnet, i dag viet en som kanskje innerst inne var en hedersmann. Jeg kan si så mye som at det ikke er Jesus:

REQUIEM
Hva skal Se og Hør gjøre no?
Takk og farvel, Sven O.

Til slutt, listen. Pål advarte meg her om dagen om at barna mine antakelig fortsatt kan gå inn på denne sida om tjue år. Derfor går jeg bort fra "ting jeg driter i", og skriver heller:

TING JEG GIR EN GOD DAG I

1. At jeg blir nærmere 1.85 i høyhælte sko

2. At det muligens ser underlig ut å gladdanse i Frognerparken når det kommer en gladsang på ipoden

2. At sokker selges to og to like

3. At å lese rosa paperbacks på bussen kanskje ikke utstråler intellekt

4. At det er in med minimalistisk stil

5. At mobilen min er fra før MMS-tiden

6. At det er gamlis å løse kryssord

7. At det kan komme båter og måker og svaner og ta meg når jeg svømmer rundt øyene på hytta

8. At det egentlig er litt greit å følge med på nyheter og politikk

9. At barnebøker egentlig er for barn

10. Sven O generelt

3 comments:

Veronica said...

Glimrende liste!! At jeg har en høy medsøster som liker høyhelte sko er jo bare fantastisk, og at det er helt greit å drite i det man liker. Sånt er bra! Stå på.
For øvrig syns jeg at du skal bli boende hos oss. Starter kampanje tror jeg...jo, tror det :D

Anonymous said...

Ad punkt 6, Magna, der du sier kryssord er "gamlis": Heldigvis sier du at du gir en god dag i det, og andre skal bare være klar over at ved å løse kryssord, blir demensen utsatt et visst antall år...

- Thor-Rune

Magna said...

Neimen Hei:) Det var en hyggelig gjest å få:) Ja jeg gir virkelig en kjempegod dag i hvilken boks andre måtte sette kryssord i, og koser meg glugg ihjel. Satser på at noen andre kan få senga mi på Roligheta.